Flygresor

Billiga flygresor - mest köpta resor 2011

Under 2011 slog Travellink rekord i både försäljning och antal resenärer. Försäljningen uppgick till 2.7 miljarder SEK och 830 000 resenärer valde att köpa sin resa hos oss. Enligt vår statistik för flygresor är det långdestinationer som ökar mest med Bangkok i topp. Nya destinationer på topplistan för 2011 är New York, Berlin och Rom. I topplistan för paketresor är det inga större förändringar, de Europeiska storstäderna dominerar. Det enda undantaget är New York som har gått upp till en femte plats precis som i topplistan för flygresor.

Mest köpta flygbiljetter
1. Bangkok, Thailand (4)
2. London, Storbritannien (1)
3. Barcelona, Spanien (2)
4. Paris, Frankrike (3)
5. New York, USA (ny)
6. Istanbul, Turkiet (6)
7. Amsterdam, Nederländerna (7)
8. Berlin, Tyskland (ny)
9. Sarajevo, Bosnien (5)
10. Rom, Italien (ny)
Mest köpta paketresor
1. London, Storbritannien (1)
2. Barcelona, Spanien (2)
3. Paris, Frankrike (5)
4. Prag, Tjeckien (3)
5. New York, USA (10)
6. Rom, Italien (4)
7. Budapest, Ungern (7)
8. Istanbul, Turkiet (9)
9. Berlin, Tyskland (6)
10. Amsterdam, Nederländerna (8)

* Topplistan gäller för resor utanför Norden. Siffran i parantes anger destinationens placering för 2010.

Boka billiga flygresor till världens hetaste resmål. Vi erbjuder flyg med såväl reguljärflyg, lågprisflyg som charter. Hos Travellink kan du köpa en konkursförsäkring när du köper dina flygresor billigt. Dessutom kan du välja till reseförsäkring och avbeställningsskydd. Hos Travellink har du alltid tillgång till marknadens bästa priser på flygresor, paketresor, hotell, hyrbil och aktiviteter. Vi har konsert- och sportresor till de kända evenemangen. Hos Travellink kan du alltid hitta resan du söker! Söker du billiga flygresor till värmen eller en sista minuten till Thailand? Vill du ha en flygresa till Nice eller en shoppinghelg i London? Hos Travellink finner du över 560 flygbolag till lägsta pris. Du får dessutom tillgång till våra egna förhandlade specialpriser för flygresor.



e